Salgsbetingelser

PARTENE
Selger er Hammer Tilhengersenter AS. Håggåvegen 8 – 7353 Børsa, Epost: post@hammertilhenger.no, Tlf: 72 86 31 24, Org.nr: 974 423 596, og betegnes i det følgende som  selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

PRISER
Prisene er oppgitt i NOK. Selgeren reserverer seg for eventuelle feil som kan oppstå på grunn av tekniske feil.
Vi tar forbehold om prisendringer på grunn av skrivefeil, tekniske feil, endringer i leverandørpriser og valutakurser etc.

BETALING
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
Vi benytter Klarna Checkout som betalingspartner og du kan velge å betale med kort, faktura eller delbetaling ved utsjekk i kassen. Alle henvendelser eller spørsmål om faktura, betalingsutsettelser, purringer etc må rettes til Klarna.

Dersom du er registrert bedriftskunde med kredittavtale blir du fakturert i etterkant av din ordre i henhold til din bedrifts fakturaavtale med selger.

LEVERING
Vi sender alltid varene så raskt som mulig om de er på lager, og senest 5 virkedager etter at ordren er mottatt. Ved hektiske perioder kan lengre leveringstid forekomme. Har du gjort en forhåndsbestilling, eller bestilt vare som ikke ligger på lager vil dette kunne ta noe ekstra tid. Vi sendes alle varer samlet om ikke annet er avtalt. Vi tar forbehold om feil i lagerbeholdning. Dersom bestilte varer ikke kan leveres innen angitt tid tar vi kontakt for ny leveringstid. Om du da ønsker å kansellere ordren refunderer vi innbetalt beløp.

FRAKT/FORSENDELSE/LEVRANSEVILKÅR
Vi sender våre varer i hovedsak med Posten/Bring. Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt.  Alle bestillinger, der annet ikke er avtalt, sendes som Klimanøytral servicepakke som kan hentes på Postens lokale utleveringssted. Det er ditt lokale postkontor som er ansvarlig for å sende ut hentemelding. Dette sendes normalt via epost eller SMS. Posten sender ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom pakken ikke hentes innen 14 dager på postkontoret blir pakken sendt i retur til oss. Skal vi sende pakken på nytt blir kunden belastet for returgebyr og ny fraktkostnad.

Til bedriftskunder, verksteder osv kan vi etter nærmere avtale også levere med andre transportører som lokale budfirma, varetaxi etc, der varene hentes på vårt lager. Det er da kundens ansvar å bestille henting direkte hos transportør. Frakt skal belastes direkte fra transportør til kunde. Vi gir beskjed når varer er klar til henting.

SALG TIL SVALBARD OG JAN MAYEN
For salg til Svalbard og Jan Mayen gjelder ikke våre standard salgs- og leveringsbetingelser. Ta kontakt med oss på epost om hva du ønsker å kjøpe med opplysninger om leveringsadresse. Alle bestillinger som skal sendes dit behandles manuelt og fraktkostnad beregnes i hvert tilfelle etter avtale. Faktura eks mva sendes og må betales på forhånd. Nettbutikkordrer med leveringsadresse til Svalbard og Jan Mayen vil bli kansellert.

KJØP AV TILHENGERE
Tilhengere kan hentes og betales direkte fra vårt lager etter avtale.  
Tilhengere som er på lager kan som oftest leveres i løpet av 1-2 dager. Vi har autoreg og kjennemerker på lager så vi kan registrere tilhengeren ved henting. Tilhengere som ikke er på lager og spesialbestillinger vil normalt ha leveringstid på 2-4 uker.

MANGEL VED VAREN – KJØPERENS RETTIGHETER OG REKLAMASJONSFRIST
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Reklamasjon til selgeren skal skje skriftlig.

Hvis varen er skadet ved levering skal dette snarest meldes til oss etter mottakelse. Det er viktig at du gir en fullstendig melding til oss på eventuelle skader som er oppstått, slik at vi kan løse problemet så fort som mulig. Hvis varen er blitt skadet under transport, må du melde dette direkte til oss slik at vi kan finne en løsning. Send oss bilder av varen og emballasjen sammen med ditt ordrenummer og fulle navn på epost. Ta vare på både varen og emballasjen til du hører fra oss igjen, dersom våre leverandører ønsker varen i retur.

ANGREFRIST
Angrerettloven gjelder ved forbrukerkjøp. Hvis du angrer på kjøpet, kan du returnere dine varer i originalemballasjen så de er oss i hende innen 14 dager etter mottagelsen. Varer som sendes oss uten originalemballasje kan ikke byttes eller returneres uten forhåndsavtale med oss. Gi oss beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten ved å sende oss en mail så får du svar tilbake på dette som enkelt legges ved pakken.

Du har ansvaret for at returvarer når frem til oss i uskadet/komplett stand. Sørg derfor for at varene er forsvarlig innpakket, ikke fest tape og adresselapp direkte på originalemballasjen! Vi anbefaler at du sender returen som bedriftspakke eller norgespakke, da er de søkbare og forsikret i postgangen. Søkbarhet og forsikring frafaller om du sender pakker som vanlig post. Merk deg at returporto betales av deg som kunde. Vi henter ikke ut pakker som sendes til oss som oppkrav.

Returen sendes til:

Hammer tilhengersenter AS
Håggåvegen 8
7353 Børsa

Husk å legg ved ordrenummer og kontaktinformasjon slik at vi finner tilbake til din ordre.

Fyll ut angrerettskjemaet og legg det ved i returpakken. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt refunderer vi varens pris. Vær oppmerksom på at kostnader ved retur av varer påfaller deg (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

KONFLIKTLØSNING
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23400500 eller www.forbrukerradet.no.

ENDRING I VILKÅRENE
Selger forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

TAUSHETSPLIKT
Alle kundeopplysninger håndteres med stor diskresjon og kommer under ingen vilkår til å spres videre til utenforstående.

Har du spørsmål så ta kontakt med oss på mail: post@hammertilhenger.no

Reservedeler

Håggåvegen 8 7353 Børsa

post@hammertilhenger.no

73 86 31 24